هیئت انصار الحسین (ع) امیریه

از روز ازل در شور شینم - خوشم در جمع انصار الحسینم

+ آیا تحولات سوریه زمینه ساز ظهورحضرت مهدی(غج)و خروج سفیانی است؟

اختلاف در میان امت اسلامی قبل از ظهور حضرت مهدی

علیه السلام


فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُوا مِن مَّشْهَدِ

یَوْمٍ عَظِیمٍ

اما دسته‏هاى گوناگون از میان آنها به اختلاف پرداختند

پس واى بر کسانى که کافر شدند از مشاهده روزى

دهشتناک



امام صادق فرمودند : در سالی که در تمام کشورهای

 

عربی اختلاف روی می دهد سفیانی ظاهر می شود و

مهدی خروج می کند .


ابو سعید خدری از رسول معظم روایت کرده که فرمود:

شما را بشارت میدهم که مهدی علیه السلام در موقع

اختلاف و انقلاب امت من ظهور خواهد کرد.


امام صادق فرمودند :مهدی را به شما بشارت می دهم

که پس از پدید آمدن اختلافات در میان امتم و زلزله های

بسیار ظهور خواهد کرد. امام علی علیه السلام :

«هرگاه خدا بخواهد قائم (علیه السلام) را ظاهر کند،

درگیری و اشوبی را از ماه صفرآن سال تا ماه صفربعدی

، پیش می اورد و این در استانه خروج مهدی علیه

السلام است.»

حضرت علی (ع) می فرماید : صاحب مصر در راس

نشانه ها و علامت ها است و اگر صاحب مصر از حکومت

خارج شد و یا بوسیله مردم او را از حکومت خارج کردند

پس بدانید بدرستیکه حضرت مهدی(عج) درب خانه های

شما را میزند یعنی پشت درهای شما است پس دریابید

و در آغوش گیرید کسیکه که دربهای شما را کوبیده

است و بسوی ایشان همانند پاره های ابر پرواز کنید یا

بروید به نزد ایشان هر چند به صورت خزیدن و کشیدن

بدن خود روی زمین و جامه پوشیده ای که در آن هنگام

بر روی آن برف باشد.

پیش از ظهور قائم (عج) فرمانروای شام و مصر کشته

می شوندامنیت از مصر رخت برمی بندد و نظام آن از هم

می پاشد اهل غرب به سوی مصر حرکت کنند ، ورود

آنها علامت سفیانی است و ورود این نیروها به مصر در

سال ظهور و یا نزدیک به آن اتفاق می افتد ..

 

بررسی تحولات سوریه از منظر حادثه ظهور و آخرالزمان

 

با توجه به ادبیات روایی اسلامی می­توان گفت که پس از جریان تاریخی «بنی اسرائیل»، که به تشکیل رژیم صهیونیستی در خاورمیانه دست زده و بسیاری از مسیحیان را هم با خود همراه کرده، جریان تاریخی «بنی امیه» نیز می­ کوشد تا از انزوا خارج شود و با تشکیل مجدد حکومت در سوریه، آب رفته را به جوی برگرداند و با همکاری صهیونیسم، جلوی تحولات و جریان­ های منتهی به ظهور را بگیرد. طبیعتاً مقابله این جریان های منفی، با جریان تاریخی «بنی هاشم» و مکتب اهل بیت(ع) و تشیع است که به خصوص در شرایط کنونی در ایران اسلامی، مرکزیت دارد و از اینجا مدیریت می­ شود.

سرویس دین و آئین پایگاه 598، حسن نوروزی/ تحولات اخیر در سوریه از منظر حادثه ظهور، اهمیت ویژه­ای دارد و شاید فصل جدیدی از درگیری جبهه تاریخی حق و باطل را رقم بزند. با توجه به ادبیات روایی اسلامی می­توان گفت که پس از جریان تاریخی «بنی اسرائیل»، که در این دوره به تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه استراتژیک خاورمیانه دست زده و بسیاری از مسیحیان را هم با خود همراه کرده، جریان تاریخی «بنی امیه» نیز می­ کوشد تا از انزوا خارج شود و با تشکیل مجدد حکومت در سوریه (مرکز شام قدیم)، آب رفته را به جوی برگرداند و با همکاری صهیونیسم بین­ الملل، جلوی تحولات و جریان­ های منتهی به ظهور را بگیرد. طبیعتاً مقابله این جریان های منفی، با جریان تاریخی «بنی هاشم» و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تشیع علوی است که به خصوص در شرایط کنونی در ایران اسلامی، مرکزیت دارد و از اینجا مدیریت می­ شود.

در منابع دینی و مجامع حدیثی ما، روایاتی درباره تحولات آخرالزمانی سوریه (مرکز شام قدیم) وارد شده است که می ­تواند دورنمای احتمالی حوادث این منطقه را به ما نشان دهد.

برخی از نکاتی که شاید بتوان از این روایات برداشت کرد و تطبیق داد از این قرار است:

در دوره منتهی به ظهور، فتنه ­ای فراگیر و طولانی در سوریه به وجود می­ آید که بر همه جهان اثر می­ گذارد و در پایان، به حادثه ظهور ختم می­ شود.

غربی‌ها، روس‌­ها، ایرانی­‌ها و عرب‌ها و خود دولت سوریه، پنج طرف درگیر در تحولات سوریه هستند. ظاهراً ایران با سیاست خاصی و به صورت پنهانی و پیچیده به حضور خود در این منطقه می ­پردازد اما چهار طرف دیگر، حضور علنی دارند.

غربی‌ها و روس­‌ها برای تسلط بر منطقه و تأمین منافع خود، تلاش دارند تا بر سوریه مسلط شوند اما در نهایت، مردی عرب از نسل ابوسفیان (سفیانی) که غرب­ زده، منحرف، ضد مکتب اهل بیت (ع) و مخالف سرسخت مهدویت است ظهور می­کند و احتمالاْ با ظاهری مومن و حق به جانب، و کنار زدن طرف­ های دیگر، حکومت دمشق و مناطق پیرامونی (حمص، حلب، قنسرین و اردن) را در دست می­گیرد. سوریه در آن روز، در اثر این درگیری ­ها به ویرانه­ ای بدل شده است.

در برخی روایات، از ظهور دو سفیانی سخن گفته شده است که اگر درست باشد، احتمالاً سفیانی اول، زمینه ­ساز ظهور سفیانی دوم است. در واقع، چهار مرحله می­توان تصور کرد: مرحله اول؛ فتنه­ های مقدماتی که با حضور طرف­ های مختلف و درگیری و تقابل آنها پیش می­ آید و احتمالاً مانند قضیه فلسطین، مدت زیادی طول می­کشد. مرحله دوم؛ ظهور سفیانی اول و تلاش او برای تغییر چهره سیاسی و جایگاه منطقه شامات. این مرحله هم احتمالاً مدت زیادی به طول می انجامد. مرحله سوم؛ ظهور سفیانی دوم و حرکت سریع وی برای تسلط بر منطقه و حذف جریان تشیع و مهدویت. مرحله چهارم؛ ظهور حضرت ولی عصر (ع) و تقابل ایشان با سفیانی، غرب، دولت­های عرب و سایر طرف­ها. (مرحله سوم و چهارم در یک سال به وقوع می­ پیوندد.)


اگر ظهور احتمالی دو سفیانی را بپذیریم، می­توان از کل این حرکت (از اول تا آخر)، با عنوان «جریان سفیانی» تعبیر کرد که ممکن است فرایند ظهور و گسترش آن، ده ها سال به طول بینجامد.

جریان سفیانی ابتدائاً به دنبال حذف طرف­ های حاضر در سوریه و تثبیت قدرت خود است؛ لذا در آغاز، هنوز قصد درگیری گسترده با شیعه ندارد و حتی از یک منظر، این جریان موجب تضعیف برخی از دشمنان شیعه هم می­ شود و لذا در این دوره، شیعیان می­ توانند درگیری دشمنان خود را به فال خود نیک بگیرند و سیاست ها و برنامه های ملی و منطقه ای و جهانی خود را با قدرت ادامه دهند. (یکی از همین درگیری­ های آینده که موجب تضعیف قدرت مخالفان شیعه می­شود، جنگ بزرگ قرقیسیا است. قرقیسیا، منطقه ­ای هم مرز با سوریه، ترکیه و عراق است که ظاهراً دارای منابع نفتی کشف نشده و یا معادن دیگر مثل طلا و نقره و ... می­ باشد و کشف این معادن موجب تقابل چند طرفه جریان سفیانی، روس ­ها، ترکیه و ... می­ شود و جنگ بسیار بزرگی را رقم می­زند و نیروهای دشمنان اسلام را از هم می پاشد.)

7- وقتی جریان سفیانی، قدرت خود را نشان می­ دهد، غربی­ ها (اروپا و آمریکا و صهیونیست­ ها و اسلام آمریکایی ترکیه) و نیز بسیاری از دولت­ها عربی با توجه به اشتراک زیاد خود با اهداف جریان سفیانی و خطری که از موج عظیم خیزش اسلامی احساس می­کنند، پشت سر آن قرار می­گیرند و به آن امید می­ بندند.

جریان سفیانی به عنوان هدف استراتژیک و اصلی و فوری، به فتح عراق و جنگ با ایران فکر می­کند تا از تسلط ایران بر منطقه و پیشروی احتمالی ایران به سمت قدس جلوگیری به عمل آورد؛ هر چند جریان سفیانی از ایران شکست می ­خورد و تا بیت المقدس عقب می­ نشیند و زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم می گردد. سفیانی از تحولات منطقه حجاز واهمه دارد و قصد دارد که به کنترل و تسلط بر این منطقه بپردازد. ایرانی­ها که این تحولات را مرتبط با ظهور می­بینند، بیشتر تحولات حجاز را رصد می­کنند و به بالا بردن قدرت خود و سامان­دهی نیروهای منطقه­ ای می­ پردازند تا در صورت ظهور احتمالی حضرت، پشت سر ایشان قرار بگیرند؛ لذا برای براندازی کلیت جریان سفیانی اقدام جدی نمی­کنند. (یمنی­ ها هم مثل ایرانی ­ها عمل می­کنند. ظاهراً شیعیان لبنان هم تا حدودی از فتنه سفیانی در امان هستند.)

دورنمای فوق، احتمالی است. برای اطلاع بیشتر به کتاب «عصر ظهور» نوشته علی کورانی (صفحه 95 تا 156) مراجعه کنید.

این کتاب را می­توانید از این آدرس دانلود کنید.

نویسنده : هیئت انصار الحسین(ع)امیریه ; ساعت ٤:٠٤ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۳/٢/۱٦
comment نظرات () لینک